unikalne wejścia na strone chilijską

Od 0 do 80 000 unikalnych wejść na stronę w zaledwie 6 miesięcy!

Strona główna » Blog » Od 0 do 80 000 unikalnych wejść na stronę w zaledwie 6 miesięcy!


Witam! W tym poście podzielę się z Wami swoimi uwagami na temat projektu SEO, który realizuję od stycznia 2020 roku. Strona, którą pozycjonuję od początku roku, to blog w języku hiszpańskim (Chile) z przepisami na koktajle (www.tragosdelmundo.cl), z którego można czerpać pomysły na pyszne drinki alkoholowe.

Od 0 do 80 000 unikalnych wejść na stronę w zaledwie 6 miesięcy!

80 tysięcy wjeść na stronę w 6 miesięcy

Cały projekt od początku wydawał mi się bardzo ciekawy, ale jednocześnie wymagający. A to z tej racji, że w internecie panuje duża konkurencja pomiędzy stronami internetowymi z przepisami na drinki i koktajle. A jako że cały serwis jest w języku hiszpańskim, to konkuruje z innymi stronami o podobnej tematyce nie tylko z Chile, ale również z tymi krajami, w których język urzędowy to hiszpański (a to prawie cała Ameryka Południowa!). Nie przejąłem się tym zanadto i od razu wziąłem się do pracy, ustalając koncepcję działań na 12 miesięcy. Jak się później zorientowałem, mój plan okazał się strzałem w przysłowiową “dziesiątkę”, gdyż w ciągu 6 miesięcy na stronie www.tragosdelmundo.cl liczba odwiedzających wzrosła z 0 do 80 000 miesięcznie UU.

Duża większość wejść na stronę (około 70%) pochodzi z Chile, ale są też osoby z innych krajów, tj: Argentyna, Peru, Hiszpania, a nawet Stany Zjednoczone! Osobiście uważam, że cały projekt odniósł spory sukces (większy od moich założeń), dlatego też w tym artykule postanowiłem podzielić się z Wami najważniejszymi krokami, które uwzględniłem w tym projekcie i dzięki którym strona generuje dziś tak duży traffic.

SEO on page

Ten krok jest kluczowy i należy go traktować jako „konieczny” przed rozpoczęciem jakiejkolwiek innej działalności SEO, ponieważ tylko odpowiednio zoptymalizowana strona od środka ma szansę na zajęcie najwyższych pozycji w Google. W każdej z agencji SEO, w których pracowałem, kładziono ogromny nacisk na wzorową optymalizację SEO on page, jako że od tego kroku zależy być albo nie być każdego projektu. W przypadku tragosdelmundo.cl skupiłem się głównie na:

  • Przyspieszeniu ładowania się strony
  • Redukcji rozmiarów zdjęć i grafiki
  • Poprawie struktury serwisu (kategorie, tagi, hierarchia ogólna serwisu)
  • Umieszczeniu wszystkich najważniejszych słów kluczowych w nagłówku przepisów
  • Poprawie linkowania wewnętrznego i samych adresów URL
  • Zastosowaniu wtyczki wordpressowej do Rich Snippets
  • Usunięciu niedziałających linków
  • Zmianie linków na “SEO friendly”

Przekierowania adresów

Każda strona musi mieć wersję „domyślną”. To znaczy, że wszystkie wersje strony (z www, bez www, http lub https) muszą wskazywać na jeden dominujący adres URL, na który musimy się zdecydować. Jest to bardzo ważny czynnik podczas pozycjonowania stron www w Google. W przypadku Tragos del Mundo wybrałem wersję: https://www.tragosdelmundo.cl. (z https i z www). Osobiście zawsze polecam stosowanie wersji z https.

Strona responsywna

W dzisiejszych czasach standardem jest posiadanie strony internetowej, która automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu, na którym się ją przegląda. To znaczy, strona internetowa, po której można nawigować niezależnie od używanego urządzenia. Na zdjęciu obok widzimy, że około 90% wejść na www.tragosdelmundo.cl pochodzi z telefonów komórkowych. Dlatego tak ważne jest, aby również i Twój serwis internetowy był odpowiednio przystosowany do różnych urządzeń mobilnych.

Media społecznościowe

Bardzo ważna jest dywersyfikacja przyrostu linków zwrotnych na stronie (tzw. backlinks). Należy pamiętać zarówno o tych pochodzących z mediów społecznościowych, czy komentarzy (tzw. „nofollow”), jak i o tych “dofollow”. Ale uwaga! Cały proces linkowania należy nie tylko odpowiednio zaplanować, ale musi on także wyglądać „naturalnie” w „oczach” Google. Ciekawym rozwiązaniem jest publikacja artykułów w mediach społecznościowych z linkiem do naszej strony. W ten sposób osoby, które klikną na odnośnik, przejdą bezpośrednio do artykułu, przeczytają go i spędzą czas na naszej stronie. A im więcej czasu na niej zostaną, tym lepiej dla naszego serwisu internetowego, którego zaufanie Google w takiej sytuacji znacznie wzrośnie.

Linki dofollow i nofollow

Na naszej stronie mile widziane są wszystkie dobrej jakości linki, a w szczególności te odpowiedzialne za ustalanie rankingu, czyli „dofollow”. Najsilniejsze linki przychodzące “do follow”, to z reguły te z artykułów tematycznych “oplecione tekstem”, pochodzące ze stron o wysokim Trust Rank. Właśnie takie linki miały najlepszy wpływ na wysokie pozycje promowanej przeze mnie strony. Kompleksowe pozycjonowanie serwisów www nie może obejść się jednak bez odnośników “no follow”, które pomimo tego, że nie przyczyniają się do ustalania rankingu w wyszukiwarkach, są niezbędne w całym procesie linkbuilding.

Linki o wysokim Trust Flow

Nie wszystkie linki prowadzące do naszej witryny internetowej mają taką samą wartość. Te o największej mocy (czyli takie, dzięki którym pozycje w wyszukiwarkach idą do góry), to te z wysokim współczynnikiem zaufania, tzw. Trust Flow. Teoretycznie, im większy współczynnik TF, tym bardziej opłaca się nam linkować z takiej strony. Odnośniki z tego typu serwisów nie tylko potrafią dać pozycjonowanej stronie “solidnego” kopa w SERP’ach, ale także są stosunkowo bezpieczne i z reguły wolne od spamu. (Sprawdź tutaj Trust Flow swojej strony: link).

Jak zdobyć wysokiej jakości linki TF? Najłatwiej byłoby zatrudnić agencję cyfrową do przeprowadzenia profesjonalnego pozycjonowania SEO. W takich firmach pracują eksperci, którzy wiedzą dokładnie, co robić, aby Twoja strona awansowała w rankingach, jak i gdzie linkować, oraz z reguły posiadają bazę zadbanych zapleczowych stron. A jeśli szukasz pozycjonera, który byłby w stanie wykonać profesjonalną kampanię SEO/SEM, skontaktuj się ze mną, używając tego formularza kontaktowego. Jeśli wolisz zrealizować pozycjonowanie strony samemu, prawdopodobnie nie obejdzie się bez korzystania z płatnych artykułów sponsorowanych. Tak, czy siak, będziesz musiał zaplanować budżet na okres kilku (kilkunastu) miesięcy pozycjonowania SEO

Dobry i szybki serwer

szybki serwer

Elementem kluczowym jest wybór solidnego serwera, na którym umieścimy naszą stronę. Pamiętaj, że odwiedzający Twoją witrynę nie będą czekać dłużej niż 3-4 sekundy aż się ona załaduje, więc szybki serwer to podstawa! Wiele osób szuka oszczędności i wybiera tani serwer z limitami transferu, lub na dzielonym hostingu. To niestety duży błąd, którego należy unikać jak ognia! Jeśli chcesz konkurować z innymi firmami w swojej niszy, nie masz innego wyjścia. Musisz zainwestować w szybką i wydajną maszynę.

Lekka skórka

Jeśli chcesz konkurować jak równy z równym z innymi graczami na ryku, będziesz również potrzebował lekkiego layout’u. Pamiętaj, że im strona lżejsza, tym szybciej się załaduje, a to nie tylko cieszy samych użytkowników internetu ale również samego Gugla! Nasz pan i władca – Google – bardzo lubi lekkie serwisy internetowe, które ładują się w maksymalnie 3-4 sekundy. Oznacza to bowiem pozytywny UX (user experience) dla użytkowników internetu. Dlatego radzę dobrze zoptymalizować każde zdjęcie zanim wrzucisz je na stronę, a tam gdzie to tylko możliwe, zrezygnować z “ciężkich” wtyczek do WordPressa, czy innego CMS’a.

8 powyższych punktów to główne czynniki, dla których witryna www.tragosdelmundo.cl (stan na sierpień 2020 r.), otrzymuje miesięcznie około 85 000 unikalnych odwiedzin z wyszukiwarki Google. Nie ma w tym nic dziwnego, skoro główne słowa kluczowe, na których pojawia się na pierwszej stronie w chilijskim Google to: pisco sour, margarita, tragos, amaretto sour, vodka sour, ramazzotti, i wiele, wiele innych.

Mam nadzieję, że spodobał Ci się ten krótki post. Jeśli masz jakieś pytania lub szukasz profesjonalisty, który jest w stanie znacznie zwiększyć ruch dla Twojej wirtualnej firmy, skontaktuj się ze mną jeszcze dzisiaj.

Do usłyszenia

Krzysztof

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry