Kampanie SEM
Płatna reklama w Google Ads
Uzupełnij organiczne pozycjonowanie stron w internecie o płatną kampanię SEM, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców! Nazywana jeszcze do niedawna: reklamą AdWords, kampanie Google Ads to świetny pomysł na marketing, jeśli pragniesz szybko i skutecznie sprzedać Swój produkt przez internet, lub pozyskać tzw.”lead”.
Odpowiednio zoptymalizowana kampania SEM nie tylko pozwoli Ci znacznie zwiększyć zyski ze sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, ale przede wszystkim w znaczącym stopniu pomoże osiągnąć założone cele biznesowe Twojego przedsiębiorstwa.
Darmowa Wycena
Co oznacza skrót SEM?
W kilku słowach możemy przyjąć, że SEM (search engine marketing) to odpłatne kampanie marketingowe prowadzone w Google. Promocja przebiega na zasadzie linków sponsorowanych wyświetlanych w wyszukiwarce, jak również reklam graficznych i wideo pojawiających się w witrynach partnerów Google. Główną zaletą tego typu reklamy wirtualnej jest to, że ponosimy jej koszty tylko w momencie kiedy ktoś w nią kliknie.
Czy kampanie Google Ads są dla mnie?
Tak naprawdę, płatna reklama w wyszukiwarce wykorzystywana jest przede wszystkim przez właścicieli sklepów internetowych, ale kampanie Google Ads zostały stworzone z myślą o każdym przedsiębiorcy, który pragnie realizować swoje cele marketingowe. Niezależnie czy misją Twojej firmy jest sprzedaż w sklepie internetowym, zdobywanie tzw. leadów, czy branding marki, reklama w Google na pewno Ci w tym pomoże.
Jak już zapewne wiesz, Google już od wielu lat wiedzie prym wśród popularności wyszukiwarek internetowych na świecie i nie zanosi się, aby w najbliższych latach coś się miało zmienić. Dlatego każdy przedsiębiorca działający w internecie raczej powinien liczyć się z tym, że na dzień dzisiejszy płatne kampanie SEM w Google są niezastąpione.
Zalety kampanii SEM
Większości z nas spoty promocyjne Google Ads kojarzą się z linkami sponsorowanymi, które pojawiają się po każdym zapytaniu, które wpisujemy w wyszukiwarkę. Należy jednak pamiętać, że popularne Adwords’y nie tylko wyświetlają się nam w postaci linków, ale także jako: reklama banerowa, pokazowa (display), statyczna, a także dynamiczna. Oznacza to, że płatna kampania PPC to cała lawina możliwości jaką daje nam nie tylko sam Google, ale również jego partnerzy.
Do największych zalet popularnych adwordsów należy fakt, że praktycznie każdy może rozpocząć przyzwoitą promocję w internecie nie dysponując wysokim budżetem. A to z kolei sprawia, że linki sponsorowane to idealne rozwiązanie praktycznie dla każdej firmy; niezależnie od jej wielkości.
Największą zaletą promocji z w tej popularnej na całym świecie wyszukiwarce internetowej jest to, że odpowiednie stworzona kampania Google Ads dociera bezpośrednio do określonego segmentu; czyli do internautów wstępnie zainteresowanych usługą/produktem, którzy to sami poszukują informacji na jego temat w internecie. A to z kolei oznacza, że świadomość tych osób jest wysoka i odpowiednio zaprogramowany przekaz reklamowy ma sporą szansę na odniesienie sukcesu marketingowego.
Na koniec warto dodać, że wszystkie zachowania osób odwiedzających naszą stronę www za pomocą reklam Google Ads są monitorowane przez oprogramowanie zliczające ruch na stronie. Dzięki niemu, w bardzo łatwy sposób możemy zweryfikować, które kampanie SEM działają lepiej niż pozostałe, które dają lepszą konwersję i sprzedaż, a które należy jeszcze zweryfikować cyber wow i dostosować do naszego segmentu odbiorców.