8 sztuczek, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Strona główna » Blog » 8 sztuczek, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym


Przyjmijmy, że posiadasz już działający sklep internetowy, który codziennie zalicza wiele odwiedzin zarówno tych organicznych z wyszukiwarki Google, jak i z płatnych reklam. Jesteś zadowolony ze współczynnika konwersji, a ponadto od czasu do czasu oferujesz promocje, aby pobudzić sprzedaż i pozbyć się zalegających na składzie produktów.

W miarę jedzenia apetyt jednak rośnie, zatem prawdopodobnie zastanawiasz się nad nowymi rozwiązaniami, które pozwoliłyby Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Przyjmijmy, że prowadzisz kampanie w GoogleAds i mediach społecznościowych. Ponadto zatrudniłeś firmę, która wykonuje dla Ciebie pozycjonowanie strony www, zadbałeś o każdy techniczny szczegół Twojej witryny (wzorowa optymalizacja SEO, “landing page”, szybkie ładowanie, solidny serwer, layout “user friendly”, etc.).

Mimo wszystko chciałbyś zdobyć więcej leadów, konwersji i zwiększyć przychody, ale nie jesteś pewien jak tego dokonać. Zapraszam Cię do zapoznania się z poniższym artykułem, w którym wymieniam 8 sztuczek, dzięki którym uda Ci się zwiększyć sprzedaż w eCommerce.

Reguła wzajemności

Zasada wzajemności mówi, że kiedy ktoś nam coś daje, z automatu czujemy się „zobowiązani”, aby zaoferować coś w zamian. Ta prosta technika perswazji stosowana jest na przykład podczas degustacji produktów w hipermarketach. Przydarzyło Ci się kiedyś spróbowanie darmowej próbki artykułu spożywczego, po którym dokonałeś zakupu całego opakowania tego samego produktu?

Jeśli odpowiedziałeś “Tak”, to doświadczyłeś tym samym zasady wzajemności na własnej skórze. Ale czy wiesz jak stosować tą regułę w wirtualnym świecie, aby podnieść sprzedaż?

1. Wartość dodana

spodnie levisa wartość dodana

Treści na stronie mogą być świetnym sposobem na pokazanie wartości dodanej, jaką klient otrzymuje przy zakupie produktu. Przykładem tutaj jest marka jeansów Levis, której wartością dodaną jest przyjemność noszenia oryginalnych, niebieskich dżinsów z ponad stuletnią tradycją.

Klient, zdając sobie sprawę, że marka Levis to wyjątkowy produkt z wieloletnią tradycją (a nie pierwsze lepsze niebieskie spodnie dżinsowe), odczuwa pewny rodzaj wdzięczności i zadowolenia. Ponadto, jest bardziej skłonny do kupna produktu pomimo jego wysokiej ceny. W takim przypadku, kupujący czuje powiązanie emocjonalne z marką i z dużą dozą prawdopodobieństwa dokona kolejnych zakupów w przyszłości.

2. Bezpłatne produkty przy zakupie

Niestety, ale w świecie online nie da się zaoferować próbek produktów przed dokonaniem zakupów. Ale z pewnością możesz zaoferować coś dodatkowego do każdego zamówienia! W taki sposób bardzo często “manipulują” klientem sklepy perfumeryjne, które dodają do zakupów próbki innych kosmetyków. Jestem przekonany, że taka technika może być z powodzeniem stosowana w każdym biznesie internetowym. Kupując spodnie, jako dodatek można dodać np. pasek. A jeśli Twoja strona oferuje płatny dostęp do artykułów, możesz jako niespodziankę zaoferować klientowi dostęp do jednego posta gratis.

Zobowiązanie

Ta zasada mówi, że każdy człowiek chce być postrzegany jako osoba, która dotrzymuje obietnic i danych słów. Jeśli np. zapiszemy się na maraton, a następnie opowiemy o naszych planach wszystkim znajomym, będziemy chcieli tę obietnicę spełnić, nie tylko po to, by się nie rozczarować, ale także po to, by pokazać innym, że jesteśmy w stanie zrealizować nasze założenia. Jak przenieść tę zasadę do świata online?

3. Newsletter

obniżka na produkt

Klient zapisujący się do newslettera wyraża zgodę (zobowiązuje się) na utrzymywanie z Tobą kontaktu i otrzymywanie od Ciebie informacji, a to wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. Dziś zdecydowana większość sklepów internetowych prosi o podanie danych kontaktowych, ale prawdziwym wyzwaniem jest nie tylko przekonanie użytkownika do pozostawienia adresu e-mail, ale przede wszystkim do utrzymania subskrypcji.

Aby ich do tego zachęcić, musisz dać internautom coś wartościowego – obietnicę, którą spełnisz jeśli wykonają jakąś czynność. Duże agencje marketingowe doskonale wiedzą jak „manipulować” odwiedzającymi, aby w ten sposób skłonić ich do zapisu na biuletyny, pokazując im dokładnie, gdzie można to zrobić na stronie i jakie korzyści im to przyniesie.

Doskonałym pomysłem na zachęcenie do subskrybowania jest np. zaoferowanie rabatu w sklepie internetowym, darmowego ebooka, czy dostęp do podstron dostępnych tylko dla subskrybentów.

4. Bezpłatny zwrot

Innym sposobem na zdobycie klienta jest darmowy zwrot produktu, szczególnie w przypadku takich artykułów jak buty czy odzież, które zawsze przymierzamy przed zakupem. Jeśli klient nie jest pewien swojego rozmiaru, możesz np. dać mu możliwość zamówienia 2 par butów, z których jedną później bezpłatnie odeśle. Taki gest w stronę konsumenta sprawi, że zakupy przez internet staną się dla niego bardzo wygodne i w przyszłości prawdopodobnie wróci, aby skorzystać z Twojej oferty.

Sympatyzowanie

Jeśli kogoś lubimy, oznacza to, że ​​chętnie przyjmujemy sugestie tej osoby i kierujemy się przesłaniem, które do nas kieruje. Możemy zauważyć to w zasadzie na każdym kroku. W życiu prywatnym dużo chętniej wyświadczamy przysługę osobie, z którą czujemy pewien związek, niż nieznajomemu. Tak samo jest z osobami wyznającymi podobne poglądach do naszych (jesteśmy bardziej skłonni iść im na rękę, ponieważ w jakiś sposób się z nimi identyfikujemy).

5. Sławni ludzie

sławni ludzie perswazja

Zauważył@ś, że w reklamach telewizyjnych, postaciami pierwszego planu często są znani aktorzy, piosenkarze, sportowcy, którzy promują jakiś produkt? Dlaczego tak jest? Mechanizm jest bardzo prosty! Zazwyczaj jest tak, że widząc w reklamie jakiegoś znanego aktora, przenosimy na reklamowany przez niego produkt wszystkie pozytywne cechy ów osoby.

Doskonałym przykładem jest reklama Nespresso z George’em Clooneyem, gdzie słynny aktor zachęca do picia kawy Nestle.

6. Identyfikowanie się z marką

samochód natargach motoryzacyjnych

Klienci bardzo lubią marki, z którymi mogą się zidentyfikować. Technika ta jest wykorzystywana przez wiele firm podczas np. targów motoryzacyjnych, na których zwiedzający mają okazję zapoznać się z ofertą danej firmy samochodów. Jak wykorzystać tę technikę w świecie online? A co powiesz na „darmową przejażdżkę” najnowszą wersją samochodu pod warunkiem pozostawienia swoich danych kontaktowych?

7. Strona „kim jesteśmy”

Są osoby, które twierdzą, że walutą przyszłości jest transparentność. Ja osobiście nie mogę się z tym nie zgodzić. Będąc “przejrzystym“, dajesz się poznać swoim ewentualnym klientom. Dodatkowo, przejrzystość na linii firma-klient zawsze niesie za sobą wiele korzyści. Uczciwość, którą prezentujemy, budzi zaufanie klienta do naszej marki, a to z kolei często zachęca do „akcji” (odwiedzający naszą stronę decydują się na zakup).

8. “Zielonym do góry”

Na początku lat dwudziestych XXI wieku sklepy internetowe co chwilę prześcigają się z coraz to nowymi pomysłami marketingowymi. Ostatnio bardzo popularna staje się wysyłka zamówienia w opakowaniu “eco-friendly“. Czyli zgodnie z ideą ochrony środowiska: z jak najmniejszą ilością zbędnego plastikowego opakowania. Sądzę, że jest to świetny pomysł, zwłaszcza dla eCommerce, które mają w swojej ofercie kosmetyki naturalne, produkty ekologiczne, organiczne artykuły spożywcze, itp.

To wszystko na dzisiaj. Mam nadzieję, że spodobał Ci się artykuł o 8 sztuczkach, które pomagają zwiększyć sprzedaż w eCommerce. Jak widzisz, aby wpłynąć na internautów, nie zawsze konieczny jest większy nakład finansowy na kampanie SEM, promocje w mediach społecznościowych, czy podnoszenie cen oferowanych przez nas produktów. Świetnym podejściem jest odpowiednia relacja z klientem, a także uczciwa i transparentna postawa w stosunku do tych, którzy odwiedzają nasz eCommerce.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry